Vi er ved at opdatere vores systemer, så du kan ikke anmelde skader i perioden 19. april kl. 22 til 22. april kl. 7.

Læs mere

Om personforsikring

Hvordan dækker min personforsikring?

Med en personforsikring hos os, har du en ulykkesforsikring, der dækker hele dig. Den er inddelt efter din alder, så den matcher dine behov bedst muligt som ung, voksen eller senior.

Du kan vælge mellem tre forskellige pakker, når du køber vores personforsikring – det er basis, udvidet eller super. Du har også mulighed for at sammensætte din helt egen pakke.

Du kan læse mere om de tre forskellige pakker, og hvad de dækker:

Hvis du har spørgsmål til din forsikring eller ønsker at ændre dine pakker, er vi klar til at hjælpe dig. Ring til os 70 11 20 20.

Du kan også selv ændre din forsikring – det gør du på Min side.

Hvor kan jeg se, hvordan jeg er dækket?

Som kunde hos os kan du altid se dine forsikringer og valgte dækninger, når du logger på Min side.

Sådan gør du: 

  1. Log på Min side på tryg.dk  
  2. Gå ind under ‘Sådan er du forsikret’ 
  3. Klik på navnet på den forsikring, du vil se  
  4. Klik på pilen til højre for navnet på forsikringen, så kan du se, hvilke dækninger du har valgt. Der er et ’flueben’ ud for de dækninger, du har valgt og et ’minus’ ud for dem, du har fravalgt. 
  5. klik på ’i’et’ og læs mere om, hvad dækningerne betyder.  

Du er altid velkommen til at ringe, hvis du vil har spørgsmål eller vil ændre dine dækninger. Ring til os på tlf. 70 11 20 20.

Du kan også selv ændre din forsikring – det gør du på Min side.

Hvordan vælger jeg den rette pakke?

Der er tre forskellige pakker til vores Personforsikring, som er er Basis, Udvidet eller Super. Du kan læse mere om de tre forskellige pakker til Personforsikring. Du har også mulighed for at sammensætte din helt egen pakke.

Hvordan melder jeg en personskade?

Du anmelder en skade her på tryg.dk ved at logge på ’Min side’. Du kan anmelde skaden, når det passer dig, og du kan også se status på skaden.   

  

Sådan er forløbet, når du anmelder en skade:  

  • Du logger på ’Min side' og vælger den forsikring, du har en skade på

  • Du udfylder anmeldelsen og finder dokumentation frem, som der er behov for

  • Vi opretter din skade, og så får du en kvittering på mail  

  • Vi behandler din skade  

  • Du får svar på mail, når der er truffet afgørelse om din skade.  
     

Har du behov for hjælp til at anmelde skaden online, eller har du spørgsmål til din forsikring, så ring til os – vi er vi klar til at hjælpe dig.

Hvad gør jeg, når jeg har brug for hjælp til fysisk behandling?

Når du har lavet din anmeldelse online, så behandler vi din skade.

Vi giver dig svar så hurtigt som muligt, så du ved, om vi tilbyder at dække den. Det er vigtigt, du venter på at høre fra os, inden du eventuelt booker tid til behandling af din skade.

Når vi dækker skaden, hjælper vi dig i gang med behandling via vores netværk.

Vær opmærksom på, at du ikke kan få penge tilbage fra udgifter til behandling, som vi ikke har godkendt.

Generelt som Tryg-kunde

Får jeg bonus, når jeg har en personforsikring hos jer?

Som kunde i Tryg er du medlem af TryghedsGruppen, som er Trygs største aktionær og står bag TrygFonden. Det giver dig mulighed for at få udbetalt bonus, typisk 5-8 % af den samlede pris for dine forsikringer året før. 

Hvilke fordele har jeg som kunde i Tryg?

Det handler om at være tryg – det tror vi på, både når det kommer til forsikringer og skader. Forsikringer er mere end bare skader og erstatninger, og derfor har vi fyldt vores forsikringer med en række ekstra gode ting til dig.

Du får fx:

  • Adgang til Tryg Bolighotline med Husforsikring Super, så du kan få hjælp, hvis du er i tvivl om, hvordan skal gribe renoveringer eller forebyggelse an.
  • Psykologisk krisehjælp som en del af rejse-, indbo-, hus- og børneforsikring, når du kommer ud for en svær oplevelse i forbindelse med en dækningsberettiget hændelse.
  • Adgang til Tryg Lægehotline, ligegyldigt hvilken forsikring du har – så kan du hurtigt booke tid og blive tilset online, når du har brug for at få svar på helbredsspørgsmål og ikke har adgang til egen læge.

Læs mere om de gode ting ved vores forsikringer

Derudover kan du samle dine forsikringer og få rabat


 

Mand går rundt i have

Vi har samlet gode råd til dig

Vi har samlet et overblik af gode råd til dig om blandt andet bil, hus, cybersikkerhed, flytning og forsikring, brand, storm og skybrud, rejse og indbrud.

Få gode råd

Fandt du ikke svaret til dit spørgsmål?

Du kan se listen over de andre emner, som vi har samlet spørgsmål og svar til.