Om Min side

Hvad er Min side?

Min side er samlingspunktet for dine forsikringer, regninger og skader. Min side giver dig det komplette overblik. Du kan bl.a. foretage ændringer, købe nye forsikringer og udvide forsikringer med flere dækninger, orientere dig om policer, anmelde skader og tjekke din bonus fra TryghedsGruppen.

Hvad kan jeg bruge Min side til?

På Min side kan du danne dig overblik over aktive- og ophørte forsikringer. Du kan se policenumre, betingelser, forsikringssummer og selvrisiko samt opdatere dine forsikringer. Det er derfor muligt at gå i detaljerne med dine forsikringer, så du er sikker på, at du altid er dækket ordentligt.

Du kan også anmelde skader og følge igangværende skadesager, så du er orienteret om udviklingen.

Der er også andre selvbetjeningsmuligheder. Du kan bl.a. rette kørelængde på din bilforsikring, til- eller fravælge dækninger på dine forsikringer og booke hjulskifte.

Hvorfor bør jeg logge på Min side?

Der er mange gode grunde til at logge på Min side, men kort sagt er Min side et godt valg til at: 

  1. slippe for at vente: vores rådgivere vil altid gerne hjælpe, men Min side er en god medhjælper, når du har brug for at springe køen over.
  2. få et godt overblik: vi har samlet alle dine forsikringer i et let og overskueligt overblik. Det samme har vi med dine dokumenter og andre oplysninger, så du kunne have brug for at se. 
  3. at foretage ændringer: hvis du har brug for en ekstra dækning eller en ny forsikring, vi rette din kørelængde på din bil eller måske bare opdatere din adresse, så kan du gøre det hele selv på Min side.

Log ind på Min side

Hvad betyder Digital Kunde?

Som Digital Kunde siger du ja til at modtage dokumenter og post digitalt.
Du siger ja til, at vi opbevarer dine forsikringspapirer digitalt. Du kan se dem på Min side.

Du får besked på mail, når der er nye dokumenter. Som Digital Kunde får du ikke nye dokumenter på brev.

Ønsker du at tilmelde dig Digital Kunde? 
Tryk på 'Profil' under dit navn i øverste højre hjørne.

header menu på Min side

 

Vælg 'Ja' øverst på siden under 'Kommunikation'. Husk at trykke på 'Gem ændringer'. Så har du tilmeldt dig digital kommunikation fra Tryg. Du kan også tilmelde dig elektronisk markedsføring. Dette er et separat samtykke fra Digital Kunde. Vi skriver kun til dig, når vi mener, at vi har et relevante nyheder eller gode tips til at forebygge skader eller lignende.

Tilmeld digital kunde i Min side

Post i e-Boks
Hvis du er tilmeldt post fra Tryg i e-Boks, vil du kunne se de samme dokumenter begge steder. Ønsker du at til- eller framelde dig post fra Tryg i e-Boks, skal dette ske på e-boks.dk.

Jeg kan ikke logge ind på Min side. Hvad skal jeg gøre?

Vi har samlet et overblik, som hjælper dig med at fejlfinde og logge ind på Min side. Læs mere.

Har du husket cookies?
Når du besøger tryg.dk, skal din browser være indstillet til at acceptere cookies. Ellers vil du ikke kunne logge på Min side.

Til nye kunder

Hvordan tilmelder jeg mig månedsbetaling?

Du kan i de fleste tilfælde vælge at betale månedligt i stedet for at betale årligt. 

Sådan gør du

  1. Log ind på Min side
  2. På forsiden: vælg forsikringen du vil ændre
  3. Klik på linket under betalinger i højre side

Du bestemmer selv
Har du allerede betalt dine forsikringer for et helt år, sender vi pengene for de resterende måneder i året retur til din konto. Herefter starter den månedlige betaling. Hvis du har flere forsikringer hos os, bestemmer du selv, hvilke forsikringer du vil betale månedligt og hvilke du evt. vil betale årligt.

Vær opmærksom på, at hvis du vælger at betale månedligt, beregner vi et tillæg på 3 % af den helårlige pris, og at der pålægges et betalingsgebyr på 9,50 kr. over Betalingsservice.

Betalingsserviceaftalen er en betingelse for, at du kan betale månedligt. Derfor sender vores system automatisk en årlig opkrævning ud, hvis en betalingsserviceaftale bliver afmeldt.

Hvordan tilmelder jeg mig Betalingsservice?

Når du køber forsikringer via tryg.dk, bliver du automatisk tilmeldt Betalingsservice på det kontonummer, som du oplyser ved købet. Hvis du køber forsikringen ved møde eller samtale med vores medarbejdere eller formidlere, sker tilmelding efter aftale med dig. 

Tilmeldes du ikke betalingsservice, vil du modtage et indbetalingskort.

Jeg har modtaget indbetalingskort, selvom jeg er tilmeldt Betalingsservice? 

Enten er din seneste opkrævning via Betalingsservice blevet afvist, eller også er hele din Betalingsserviceaftale blevet afmeldt. Begge dele kan skyldes fejl eller misforståelser.

Tal med din bank om, hvorfor betalingen ikke er gået igennem. Betal indbetalingskortet og kontakt derefter os. Når Betalingsserviceaftalen igen er oppe at køre, vil den betaling, du har haft på indbetalingskortet være registreret.

Hvis dit indbetalingskort er på betaling for et helt år, og du er tilmeldt månedsbetaling, skal du starte med at ringe til os. Det betyder, at din Betalingsserviceaftale helt er afmeldt, og så skal vi tilmelde den igen.

Hvad gør jeg, hvis Betalingsserviceaftalen er blevet afmeldt?

Hvis din aftale er blevet afmeldt, kan du selv tilmelde den, enten ved at sige ja tak til, at fremtidige regninger fra os skal tilmeldes Betalingsservice, eller du kan indtaste tilmeldingen. Du skal bruge følgende informationer:

  • PBS-nummer: 00017884
  • Debitorgruppenummer: 01935
  • Kundenummer: Står på dit indbetalingskort

Husk at betale indbetalingskortet – aftalen virker først fra næste betaling. Ring til os, hvis du har brug for hjælp.

Hvis du skifter bank eller konto bør du tjekke med din bank, at dine betalingsserviceaftaler flytter til den konto, du ønsker. Banken sørger derefter for, at aftalen flyttes. 

Hvilke afgifter og gebyrer betaler jeg?

Der kan forekomme et opkrævningsgebyr i forbindelse med betaling. Opkrævningsgebyret dækker de udgifter, vi har ved at opkræve den enkelte betaling. Gebyret er forskelligt alt efter, om du betaler via giro eller med Betalingsservice.

Se en oversigt over alle gebyrer og afgifter hos os.

Sådan betaler du mindst muligt i gebyr:

  • Bliv digital kunde og modtag post fra os her på Min side. Tilmeld dig her på siden.
  • Tilmeld dine betalinger til Betalingsservice. Gebyret er mindre end giro-gebyret.
  • Betal dine forsikringer samlet – det kan du vælge at gøre, hvis du har samlet dine forsikringer hos os.
Hvorfor stemmer beløbet på min regning ikke?

Der kan være flere grunde til, at beløbet på din regning ikke stemmer med det, du havde forventet. Som regel er der en god forklaring - dem har vi samlet herunder. Skulle det ske, at nedenstående ikke er grunden, så kan du ringe til os. 

Gebyrer og afgifter
Udover prisen på din forsikring, opkræver vi et gebyr på 9,50 kr. pr. betaling via betalingsservice og 38,50 kr. pr. opkrævning ved betaling via indbetalingskort. Derudover opkræver vi skadeforsikringsafgifter til Staten f.eks. stormflodsafgift og lovbestemte bidrag til Garantifonden.  Skadeforsikringsafgiften udgør 1,1 % af prisen på dine forsikringer og skal betales, hver gang du betaler dine forsikringer. Du kan læse mere om gebyrer og afgifter.

Skæv opkrævningsperiode
Vi opkræver normalt forsikringer fra d. 1. i en måned. Hvis din forsikring er trådt i kraft på en anden dato kan beløbet være anderledes ved første opkrævning.

Ændringer i forsikring eller dækning
Du har lavet ændringer i din forsikring eller dækning, f.eks. købt eller opsagt en forsikring eller tilføjet en ny dækning. Hvis dette er sket efter vi har sendt besked til betalingsservice, vil ændringen først ses i næste opkrævning. Dog med tilbagevirkende kraft. Du kan altid se  ændringerne på Min side . 

Ændringer i antal kilometer, adresse eller andet
Din forsikringspris opdateres efter hvad du har forsikret. Hvis din risiko er ændret, vil prisen også ændre sig. 

Indeksreguleret pris 
Din forsikringspris indeksreguleres én gang hvert år. Derfor kan din regning se anderledes ud end året før. Du kan altid se ændringerne på Min side.


 

Fandt du ikke svaret til dit spørgsmål?

Du kan se listen over de andre emner, som vi har samlet spørgsmål og svar til.