Om indboforsikring

Hvordan dækker min indboforsikring?

Men en indboforsikring hos os, er du godt dækket både hjemme og ude. Du kan vælge mellem tre forskellige pakker, når du køber vores indboforsikring – det er basis, udvidet eller super. Du har også mulighed for at sammensætte din helt egen pakkeløsning ud fra de tre pakker. Du kan også købe ekstra dækninger for bagage, udlejning og udvidet cykelskade.  

Du kan læse mere om de forskellige pakker på indboforsikring.

Hvis du har spørgsmål til din forsikring eller ønsker at ændre dine pakker, er vi klar til at hjælpe dig. Ring til os på 70 11 20 20.  

Som kunde hos os kan du altid se din forsikring, når du logger på Min side.

Hvor kan jeg se, hvordan jeg er dækket?

Som kunde hos os kan du altid se dine forsikringer og valgte dækninger, når du logger på ‘Min side’.

Sådan gør du: 

  1. Log på Min side på tryg.dk 
  2. Gå ind under ‘Sådan er du forsikret’ 
  3. Klik på navnet på den forsikring, du vil se  
  4. Klik på pilen til højre for navnet på forsikringen, så kan du se, hvilke dækninger du har valgt. Der er et 'flueben' ud for de dækninger, du har valgt og et 'minus' ud for dem, du har fravalgt. 
  5. klik på ’i’et’ og læs mere om, hvad dækningerne betyder.  

Du er altid velkommen til at ringe, hvis du vil har spørgsmål eller vil ændre dine dækninger. Ring til os på 70 11 20 20.

Du kan også selv ændre din forsikring på Min side.

Hvordan vælger jeg den rette pakke?

Der er tre forskellige pakker af vores indboforsikring, som er basis, udvidet eller super. Du har også mulighed for at sammensætte din helt egen pakkeløsning ud fra de tre pakker. Derudover kan du købe ekstra dækninger for bagage, udlejning og udvidet cykelskade, så du er forsikret præcis efter dine behov.  

Læs mere om pakkerne.

Når du har valgt den rette pakke for dig, anbefaler vi, at du overvejer, hvor stor en udgift du selv vil betale, hvis der sker en skade. Du har nemlig mulighed for at selv at vælge, hvilken selvrisiko du vil have på forsikringen. 

Hvordan melder jeg en skade på indbo?

Du anmelder en skade her på tryg.dk ved at logge på Min side. Du kan anmelde skaden, når det passer dig, og du kan også se status på skaden.  

Sådan er forløbet, når du anmelder en skade: 

  1. Du logger på ’Min side’ og vælger den forsikring, du har en skade på.
  2. Du udfylder anmeldelsen og finder dokumentation frem, som der er behov for.
  3. Vi opretter din skade, og så får du en kvittering på mail.
  4. Vi behandler din skade.
  5. Du får svar på mail, når der er truffet afgørelse om din skade. 

Har du behov for hjælp til at anmelde skaden online, eller har du spørgsmål til din forsikring, så ring til os - vi er altid klar til at hjælpe dig. 

Generelt som Tryg-kunde

Får jeg bonus, når jeg har en indboforsikring hos jer?

Som kunde i Tryg er du medlem af TryghedsGruppen, som er Trygs største aktionær og står bag TrygFonden. Det giver dig mulighed for at få udbetalt bonus, typisk 5-8 % af den samlede pris for dine forsikringer året før. 

Hvilke fordele har jeg som kunde i Tryg?

Det handler om at være tryg – det tror vi på, både når det kommer til forsikringer og skader. Forsikringer er mere end bare skader og erstatninger, og derfor har vi fyldt vores forsikringer med en række ekstra gode ting til dig.

Du får fx:

  • Adgang til Tryg Bolighotline med Husforsikring Super, så du kan få hjælp, hvis du er i tvivl om, hvordan skal gribe renoveringer eller forebyggelse an.
  • Psykologisk krisehjælp som en del af rejse-, indbo-, hus- og børneforsikring, når du kommer ud for en svær oplevelse i forbindelse med en dækningsberettiget hændelse.
  • Adgang til Tryg Lægehotline, ligegyldigt hvilken forsikring du har – så kan du hurtigt booke tid og blive tilset online, når du har brug for at få svar på helbredsspørgsmål og ikke har adgang til egen læge.

Læs mere om de gode ting ved vores forsikringer

Derudover kan du samle dine forsikringer og få rabat


 

Fandt du ikke svaret til dit spørgsmål?

Du kan se listen over de andre emner, som vi har samlet spørgsmål og svar til.