Vi er ved at opdatere vores systemer, så du kan ikke anmelde skader i perioden 19. april kl. 22 til 22. april kl. 7.

Læs mere

Om husforsikring

Hvordan dækker min husforsikring?

Når du har en husforsikring hos os, er både dit hus og din have grundigt dækket. Du kan vælge mellem tre forskellige pakker, når du køber vores husforsikring – det er basis, udvidet eller super. Du har også mulighed for at sammensætte din egen pakkeløsning ud fra de tre pakker. 

Alle de vigtigste dækninger er med i basispakken – fx skader på grund af: 

  • brand, storm og skybrud 
  • skjulte rør- og kabelskader 
  • glas- og sanitet og meget mere. 

Du kan læse mere om de forskellige pakker til din husforsikring.

Som kunde hos os kan du altid se din forsikring, når du logger på Min side. 

Hvis du har spørgsmål til din forsikring eller ønsker at ændre dine pakker, er vi klar til at hjælpe dig. Ring til os på 70 11 20 20.  

Du kan også selv ændre din forsikring – det gør du på Min side.

Hvor kan jeg se, hvordan jeg er dækket?

Som kunde hos os kan du altid se dine forsikringer og valgte dækninger, når du logger på ‘Min side’. 

Sådan gør du: 

  1. Log ind på Min side på tryg.dk
  2. Gå ind under ‘Sådan er du forsikret’ 
  3. Klik på navnet på den forsikring, du vil se
  4. Klik på pilen til højre for navnet på forsikringen, så kan du se, hvilke dækninger du har valgt. Der er et 'flueben' ud for de dækninger, du har valgt og et 'minus' ud for dem, du har fravalgt. 
  5. klik på ’i’et’ og læs mere om, hvad dækningerne betyder.  

Du er altid velkommen til at ringe, hvis du vil har spørgsmål eller vil ændre dine dækninger. Ring til os på 70 11 20 20.

Du kan også selv ændre din forsikring – det gør du på Min side.

Hvordan vælger jeg den rette pakke?

Du kan vælge en af vores tre forskellige pakker, som er basis, udvidet eller super. Du kan også selv  sammensætte en pakke med de dækninger, du har behov for. Du kan læse mere om de forskellige pakker til husforsikring, og hvad de dækker.

Når du har valgt den rette pakke for dig, anbefaler vi, at du overvejer, hvor stor udgift du selv vil have, hvis der sker en skade.
 

Selvrisiko - det beløb du selv skal betale  

Selvrisiko er det beløb, du selv skal betale af en skade. På en husforsikring er der ikke selvrisiko på glas og sanitetsskader. Ved synlige rådskader er der en fast selvrisiko på 1/3 af udgiften. På andre skader kan du vælge en fast selvrisiko.  

Du har mulighed for at vælge 0 kr. i selvrisiko, så betaler du selvfølgelig lidt mere for din forsikring, omvendt skal du ikke bekymre dig om en udgift, hvis du får en skade. 

Hvordan melder jeg en skade på mit hus?

Du anmelder en skade her på tryg.dk ved at logge på Min side. Du kan anmelde skaden, når det passer dig, og du kan også se status på skaden.  

Sådan er forløbet, når du anmelder en skade

  1. Du logger på Min side og vælger den forsikring, du har en skade på
  2. Du udfylder anmeldelsen og finder dokumentation frem, som der er behov for
  3. Vi opretter din skade, og så får du en kvittering på mail
  4. Vi behandler din skade
  5. Du får svar på mail, når der er truffet afgørelse om din skade.

Har du behov for hjælp til at anmelde skaden online, eller har du spørgsmål til din forsikring, så ring til os – vi er  klar til at hjælpe dig.

Hjælp og services

Kan Tryg hjælpe mig at finde en håndværker, hvis der er sket en skade på mit hus?

Ja, vi tilbyder dig en service, vi kalder Tryg Bygning. Den kan du bruge, hvis der er sket en skade på dit hus. Vi har aftaler med håndværkere, som kan vurdere og reparere din skade.  

Når du anmelder din skade, tilbyder vi dig at rekvirere en håndværker. Vi har aftaler med kloak-, vvs-, murer- og tømrervirksomheder i hele Danmark. Vi har udvalgt de håndværkere, som vi kender i forvejen, og som vi har tillid til. 

Fordelene ved at bruge Tryg Bygning er, at: 

  • Håndværkeren kontakter dig, efter du har talt med Tryg 
  • Håndværkeren har tilladelse til at træffe bindende beslutninger for Tryg 
  • Udbedringen af skaden vil starte inden for 5 døgn 
  • Du får en skriftlig plan ved en længerevarende reparationsperiode.

Har du brug for hjælp? bliv ringet op.

Hvad kan jeg bruge fordelen Tryg Bolighotline til?

Når du har en husforsikring med super-pakken hos os, får du også adgang til fordelen Tryg Bolighotline. Her kan du få byggeteknisk rådgivning om mindre skader, inden de udvikler sig og bliver store – fx revner i muren, lugt af mug, løbesod i skorstenen, eller hvis HFI-relæet slår fra.

Generelt som Tryg-kunde

Får jeg bonus, når jeg har en husforsikring hos jer?

Som kunde i Tryg er du medlem af TryghedsGruppen, som er Trygs største aktionær og står bag TrygFonden. Det giver dig mulighed for at få udbetalt bonus, typisk 5-8 % af den samlede pris for dine forsikringer året før. 

Hvilke fordele har jeg som kunde i Tryg?

Det handler om at være tryg – det tror vi på, både når det kommer til forsikringer og skader. Forsikringer er mere end bare skader og erstatninger, og derfor har vi fyldt vores forsikringer med en række ekstra gode ting til dig.

Du får fx:

  • Adgang til Tryg Bolighotline med Husforsikring Super, så du kan få hjælp, hvis du er i tvivl om, hvordan skal gribe renoveringer eller forebyggelse an.
  • Psykologisk krisehjælp som en del af rejse-, indbo-, hus- og børneforsikring, når du kommer ud for en svær oplevelse i forbindelse med en dækningsberettiget hændelse.
  • Adgang til Tryg Lægehotline, ligegyldigt hvilken forsikring du har – så kan du hurtigt booke tid og blive tilset online, når du har brug for at få svar på helbredsspørgsmål og ikke har adgang til egen læge.

Læs mere om de gode ting ved vores forsikringer

Derudover kan du samle dine forsikringer og få rabat


 

Fandt du ikke svaret til dit spørgsmål?

Du kan se listen over de andre emner, som vi har samlet spørgsmål og svar til.