Spørgsmål om Ekstra Tryghed
Tryghed kan man ikke få nok af. Derfor har vi et helt univers til dig med forebyggende løsninger og hotlines, som vi kalder Ekstra Tryghed. Flere af løsningerne følger endda med til dine forsikringer. Her kan du læse mere om de forskellige forebyggende løsninger og hotlines, hvordan du får adgang, og hvordan du kan bruge dem.
Om Ekstra Tryghed
Hvad er Ekstra Tryghed?
Ekstra Tryghed er det, vi i Tryg kalder vores forebyggende løsninger og hotlines, som er tilknyttet dine forsikringer. Har du fx en indboforsikring, har du adgang til Tryg i Livet, en hotline, du kan ringe til og få hjælp og rådgivning ved situationer som stress, mistrivsel eller andet, som gør, at din hverdag har svært ved at hænge sammen.
Du kan læse mere om, hvilke forebyggende løsninger og hotlines, der følger med i de forskellige forsikringsprodukter her.
Er du allerede kunde, kan du finde Ekstra Tryghed ved at logge ind på Min side, klikke ind på Ekstra Tryghed og læse mere om, hvilke du måske allerede har adgang til i dag.
Hvordan får jeg adgang til Ekstra Tryghed?
De forskellige forebyggende løsninger og hotlines er tilknyttet de enkelte forsikringer, som de er relevante for. Når dine forsikringer træder i kraft, vil du automatisk have adgang til de dele af Ekstra Tryghed, som dine forsikringer giver adgang til. Du finder mere information om, hvordan du benytter de forskellige løsninger inde på Min side. Du kan finde informationerne på Min side, når din forsikring er trådt i kraft.
Hvornår kan jeg bruge en hotline eller service tilknyttet min forsikring?
Du får først adgang til dit Ekstra Tryghed-overblik, når dine forsikringer er trådt i kraft.
Du kan dog allerede nu se, hvilke løsninger og hotlines du får adgang til i den tilbudsmail, du har modtaget fra vores rådgiver. Her fremgår en komplet liste over, hvad der medfølger i det tilbud, du har accepteret.
Kan jeg fravælge Ekstra Tryghed?
Nej, Ekstra Tryghed følger altid med i forsikringen, og kan derfor ikke fravælges. Men du vælger helt selv, om du vil benytte dig af ydelserne.
Kan jeg selv vælge, hvilke dele af Ekstra Tryghed, jeg vil have?
Nej, du kan ikke selv vælge til eller fra uafhængigt af, hvilken forsikring du køber. De løsninger og hotlines, der følger med i en given forsikring, er valgt nøje for at du kan få det meste ud af netop den forsikring. Du får derfor kun adgang, hvis du har den forsikring eller forsikringspakke, der giver adgang.
Er der nogle yderligere krav til Ekstra Tryghed?
Nej, det er der ikke. Det eneste det kræver, at få adgang til dele af Ekstra Tryghed er, at du har den forsikring eller forsikringspakke, som den forebyggende løsning eller hotline er tilknyttet.
Hvad sker der med min adgang til Ekstra Tryghed, hvis jeg opsiger mine forsikringer?
Hvis du opsiger dine forsikringer, vil du ikke længere have adgang til Ekstra Tryghed. Din adgang er afhænger af, at du har forsikringen eller forsikringspakken, som løsningen eller hotlinen er tilknyttet.
Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål til Ekstra Tryghed?
Du er altid velkommen til at kontakte os på telefon 70 11 20 20, hvis du har spørgsmål til Ekstra Tryghed.
Jeg er ikke digital kunde. Kan jeg stadig godt benytte Ekstra Tryghed?
Hvis du ikke er digital kunde, anbefaler vi, at du ringer til os og får den hjælp, du har brug for. Vi kan give dig et telefonnummer på den hotline, du har brug for at benytte, eller hjælpe dig med at se og bruge andre forebyggende løsninger, som du har til rådighed.
Tryg Bolighotline
Hvad er Tryg Bolighotline?
- Kompetent telefonisk vejledning
- Mulighed for at sende mail med billeder af problemet
- Professionelle fagpersoner med byggeteknisk baggrund
Spørg fx om
- Hvordan kan jeg forebygge oversvømmelse i kælderen?
- Er mit område særligt udsat for skybrud eller stormflod?
- Kan jeg beskytte tag og facade mod stormskader?
- Hvorfor kører vandmåleren rundt, selvom vi ikke bruger vand?
- Hvad gør jeg med revnen i ydervæggen på vores hus?
- Hvorfor lugter der af mug i vores entré?
- Er det farligt, at der løber sod ned ad vores skorsten?
- Hvorfor slår HFI-relæet hele tiden fra?
Hvilke typer vejledning kan jeg få gennem Tryg Bolighotline?
Det er professionelle fagpersoner med byggeteknisk baggrund, der sidder klar ved telefonerne, når du ringer til vores
Hvordan kontakter jeg Tryg Bolighotline?
Telefonnummer og mailadresse til Tryg Bolighotline finder du under Ekstra Tryghed på Min side. Inden du ringer, må du gerne finde policenummeret på din husforsikring frem og have det ved hånden. Skriver du til os, så husk policenummeret i mailen. Vedhæft også gerne billeder eller video af dit problem. Så kan vi bedre vejlede dig. Din husforsikring finder du i forsikringsoversigten på Min side.
Er der bestemte tidspunkter, hvor Tryg Bolighotline er tilgængelig?
Tryg Bolighotline har åbent mandag til torsdag kl. 09.00-16.00 og fredag kl. 9.00-15.00.
Husk at have policenummeret på din husforsikring ved hånden, når du ringer. Find din husforsikring i oversigten på Min side.
Hvor ofte og hvor lang tid kan jeg ringe?
Du kan benytte Tryg Bolighotline så ofte og i så lang tid, du har brug for det, når det er inden for åbningstiden (mandag til torsdag kl. 09.00-16.00 og fredag kl. 9.00-15.00). Du kan derfor frit ringe, når du har behov for det, hvis du har adgang til Tryg Bolighotline.
Hvem kan bruge Tryg Bolighotline?
Din husforsikring giver adgang til Tryg Bolighotline, som er en del af vores univers Ekstra Tryghed.
Hvordan kan Tryg Bolighotline hjælpe mig med forebyggelse af skader på mit hus?
Når du ringer til Tryg Bolighotline, vil du blive mødt af en fagperson med omfattende viden om forebyggelse af forskellige typer problemer. De kan give dig råd om alt fra vedligeholdelse af tag og fundament til forebyggelse af fugtskader, skadedyrsangreb og klimarelaterede skader. Vores eksperter kan også vejlede dig om de bedste materialer og metoder til at sikre dit hjem mod fremtidige skader.
Kan jeg få skriftlig rådgivning eller kun telefonisk?
Du kan både få skriftlig og telefonisk rådgivning. På Min side finder du både et telefonnummer og en mailadresse, som du frit kan gøre brug af. Mail er fx en fordel, hvis du har brug for at uploade billeder eller video af dit problem.
Find Ekstra Tryghed på Min side
På Min side har vi samlet et overblik over de forskellige hotlines og forebyggende løsninger, du har adgang til via dine forsikringer. De ligger under menupunktet "Ekstra Tryghed" i toppen af siden. Der kan du finde links og telefonnumre samt finde ud af, hvordan du bruger dem.
Cykelfordel
Hvad er cykelfordel?
Med cykelfordelen kan du enten vælge en cykellås eller en alarmboks, når du har enten Indboforsikring Udvidet eller -Super.
Hvordan bestiller jeg min cykelfordel?
Har du Indboforsikring Udvidet eller -Super, kan du bestille din fordel på Min side under Ekstra Tryghed.
Har du brug for hjælp til din bestilling, kan du ringe til os på 70 11 20 20 eller sende en mail til ekstratryghed@tryg.dk.
Er der ekstra omkostninger forbundet med at få en cykellås eller alarmboks?
Nej, cykelfordelen følger automatisk med uden merberegning, når du vælger Udvidet- eller Super-pakken.
Hvordan installerer jeg alarmboksen på min cykel?
Alarmboksen er simpel at installere og kommer med en manual til opsætning.
Hvad sker der, hvis min cykellås eller alarmboks går i stykker?
Er der tale om funktionsfejl, kan du sende enheden retur til os, hvis det sker inden for to år af, at du har modtaget den. I denne forbindelse kan du få en ny enhed.
Er enheden gået i stykker grundet styrt, tabt på jorden eller lignende, kan du ikke få en ny enhed.
Er cykelenheden blevet stjålet i forbindelse med et dækningsberettiget cykeltyveri, tilbyder vi dig en ny enhed. Ønsker du at gøre brug af dette tilbud, skal du selv gøre os opmærksomme på det, når du anmelder din skade i forbindelse med cykeltyveriet.
Hvor mange cykelenheder kan man få til sin husstand?
Der følger kun én cykelenhed med til én indboforsikring, dvs. én pr. husstand.
Dyrlægehotline
Hvad er Dyrlægehotline?
Dyrlægehotline er hurtig hjælp over video med erfarne dyrlæger. Konsultationen foregår som en videosamtale med dyrlægen over din computer, mobil eller tablet.
Det får du:
- Hurtig hjælp til at vurdere dit dyrs helbred - Åbningstiden er 06-24 alle dage.
- Sparer unødvendige fysiske besøg hos en dyrlæge. Trygt for dit dyr og nemt og fleksibelt for dig.
- På ferier kan du nemt tale med en dansk dyrlæge over video og beslutte, om et fysisk dyrlægebesøg på feriestedet er nødvendigt.
Hvem har adgang til Dyrlægehotline?
Du har automatisk fri adgang til Dyrlægehotline, når du har en hunde- eller katteforsikring med dækningen Sygdom og ulykke.
Hvad er åbningstiderne for Dyrlægehotline?
Dyrlægehotline kan benyttes alle dage i tidsrummet kl. 06-24 – også weekender og helligdage.
Hvilke spørgsmål kan jeg få svar på?
Du kan få svar på spørgsmål om fx:
- Generelle spørgsmål omkring sygdom og ulykke
- Opkast og diarré
- Forgiftning
- Kløe og hudproblemer
- Øjen- og øreproblemer
- Hoste og nysen
- Spørgsmål om fx adfærdsproblemer, diæt og ormekur
- Andre ting, du ellers ville spørge din dyrlæge om
Hvordan benytter jeg Dyrlægehotline?
Du kan bruge Dyrlægehotline på din computer, mobil eller tablet.
- Log ind på Min side
- Vælg "Ekstra Tryghed"
- Klik på Dyrlægehotline
- Book en tid: iVet sender dig et link til en videosamtale
- Afhold videosamtale: Linket er aktivt, lige inden videosamtalen skal starte
Kan Dyrlægehotline udskrive recepter?
Dyrlægehotline er en rådgivningstjeneste og ordinerer derfor ikke recepter. Hvis dyrlægen mener, at et receptpligtigt lægemiddel kan være nødvendigt, skal man normalt undersøge dyret fysisk på klinikken og nogle gange endda tage prøver for at ordinere den rigtige behandling. Dette kræver, at man besøger en dyrlæge fysisk.
Er der ekstra omkostninger forbundet med at bruge Dyrlægehotline?
Såfremt du har adgang via din forsikring, er der ikke ekstra omkostninger forbundet med at bruge Dyrlægehotline. Du kan se, om du har adgang til Dyrlægehotline ved at logge ind på Min side eller se spørgsmålet ”Hvem har adgang til Dyrlægehotline?” herover.
Hvem sidder i den anden ende af Dyrlægehotline?
Vi udbyder Dyrlægehotline i samarbejde med iVet, som udelukkende består af autoriserede dyrlæger.
Kan jeg få skriftlig rådgivning?
Nej, du kan kun få hjælp ved videokonsultation, når du bruger Dyrlægehotline. Vi tilbyder ikke skriftlig rådgivning.
I hvilke situationer kan jeg med fordel bruge Dyrlægehotline, og hvornår bør jeg søge til en fysisk klinik?
Hvis dit dyr har brug for akut fysisk behandling – fx hvis hunden har indtaget noget, den ikke kan tåle eller er svært tilskadekommen, skal du altid søge omgående hjælp hos en fysisk dyreklinik.
Dyrlægehotline bør anses som et supplement til fysiske dyrlægebesøg og ikke som en erstatning.
Online jordemoder
Hvad er Online jordemoder?
Med
- Fri adgang til e-konsultationer (hverdage 8-20).
- Én personlig videokonsultation (hverdage 8.30-17) med en erfaren jordemoder.
- Grundigt online videokursus i fødselsforberedelse til dig og din partner – når det passer jer bedst.
- Online videokursus i ammeteknik – hjælp til gode ammestillinger, nyttige råd med mere.
- Live sessioner, som jordemoderen holder løbende om relevante emner som fx forældreskab eller amning.
- E-bøger og nyhedsbreve, så du altid har ny og relevant viden ved din side i forbindelse med graviditeten.
Hvad menes med e-konsultationer?
E-konsultationer foregår skriftligt via Gravid.dk, hvor du har mulighed for at skrive med en erfaren jordemoder omkring din graviditet. Dine henvendelser besvares oftest inden for et par timer i tidsrummet 8-20, når du skriver på hverdage. I få tilfælde kan svartiden være op til 24 timer.
Alle henvendelser er selvfølgelig fortrolige. Det vil sige, at Gravid.dk ikke deler noget af det, I drøfter, med os.
Hvad indebærer videokonsultationen?
Via Online jordemoder har du adgang til én videokonsultation af 30 minutters varighed med en erfaren jordemoder under din graviditet. Dette dog først 21 uger inde i din graviditet og senest 14 dage efter din fødsel.
Med videokonsultationen har du mulighed for at få svar på de spørgsmål, du måtte have i forbindelse med din graviditet.
Hvordan finder jeg de omtalte videokurser samt livesessioner?
Når du har oprettet dig på Gravid.dk, har du adgang til både livesessions og videokurser. Her er det nemt at navigere rundt og finde information om, hvilke videokurser der er til rådighed, samt hvilke livesessions man kan deltage i. Dette medfølger automatisk i din
Hvilke spørgsmål kan jeg stille via Online jordemoder?
Med Online jordemoder kan du stille en bred vifte af spørgsmål og få rådgivning om alt, hvad en jordemoder normalt arbejder med. Dette kunne fx være:
- Graviditetsforløb: Spørgsmål om, hvad du kan forvente i de forskellige stadier af graviditeten, og hvordan du bedst kan forberede dig.
- Fødselsforberedelse: Råd om fødselsprocessen, smertelindring, vejrtrækningsteknikker og hvad du skal have med til hospitalet.
- Amning: Hjælp til forberedelse af gode ammestillinger, hvordan du håndterer eventuelle udfordringer med amning, og nyttige råd til at sikre en god ammeoplevelse.
- Efterfødsel: Rådgivning om, hvad du kan forvente i de første uger efter fødslen, både fysisk og følelsesmæssigt.
- Forældreskab: Tips og råd om, hvordan du og din partner kan forberede jer på at blive forældre, og hvordan I kan håndtere de første måneder med en nyfødt.
- Sundhed og velvære: Generelle spørgsmål om din sundhed og velvære under graviditeten, herunder kost, motion og søvn.
En erfaren jordemoder sidder klar til at hjælpe dig med dine spørgsmål og bekymringer, så du kan føle dig tryg og godt forberedt gennem hele graviditeten og efterfødslelstiden. Du kan benytte Online jordemoder op til 14 dage efter din fødsel.
Hvordan tilmelder jeg mig Online jordemoder?
Vi tilbyder Online jordemoder i samarbejde med Gravid.dk. Når du har købt din graviditetsforsikring, kan finde et link til Gravid.dk på Min side under ”Ekstra Tryghed”, hvor du kan oprette din bruger. Her skal du udfylde en formular med dine informationer. Når du har gjort dette, vil du modtage en aktiveringsmail på den registrerede mailadresse. Du kan logge ind på din Gravid.dk-konto, så snart du har aktiveret din konto.
Du kan bruge Online jordemoder fra den 21. graviditetsuge og frem til 14 dage efter din fødsel.
Hvordan benytter jeg mig af min videokonsultation?
Når du har oprettet dig på Gravid.dk, er det nemt at finde vej til sin videokonsultation. Du logger ind på Gravid.dk, og så booker du blot et af de mulige tidsrum og møder op online til din konsultation på det foreviste tidspunkt.
Er der ekstra omkostninger forbundet med at bruge online jordemoder?
Nej, har du en graviditetsforsikring hos os, er der ingen yderligere omkostninger forbundet med brugen af Online jordemoder.
Det er dog muligt at lave forskellige tilkøb på Gravid.dk, hvis man fx ønsker flere videokonsultationer.
Hvem har adgang til Online jordemoder?
Kunder med en aktiv graviditetsforsikring har adgang til Online jordemoder.
Rottespærre
Hvem kan få en rottespærre?
Du kan få installeret en
Hvordan bestiller jeg en rottespærre?
Når du har husforsikringens Super-pakke, kan du bestille en rottespærre ved at ringe til en af vores rådgivere. Du vil efterfølgende blive ringet op af vores samarbejdspartner Kloaktek, som stiller dig nogle spørgsmål vedrørende din brønd, og du aftaler tidspunkt for installation med dem. Du kan ikke selv ringe Kloaktek i forbindelse med installation af din rottespærre, da de ikke på forhånd har kendskab til dine forsikringer og om du er berettiget til at få installeret en rottespærre som del af din forsikring.
Har du bedt en af vores rådgivere om at blive kontaktet i forbindelse med installation af en rottespærre, vil du blive ringet op tidligst 21 dage før din forsikring træder i kraft, eller inden for en uge, hvis din forsikring allerede er trådt i kraft.
Hvilke kriterier skal være opfyldt for, at jeg kan få installeret en rottespærre?
Har du husforsikringens Super-pakke fra Tryg, skal nedenstående kriterier være opfyldt for, at du kan få installeret en rottespærre via din forsikring:
- Dækslet til brønden skal være synligt og frit tilgængeligt ved installation.
- Det skal være muligt at montere rottespærren direkte på kloakledningen, og der skal ikke være behov for at lave modifikationer på selve afløbet inden montering.
- I få tilfælde kan brønden være enten så dyb eller smal, at der er behov for at lave modificeringer af brønden eller bruge en hejs til montering. I disse tilfælde vil man selv skulle betale for modificeringer eller hejs til installation. Selve rottespærren vil du stadig få uden merbetaling.
Hvordan kan jeg vide, om min brønd lever op til kriterierne?
Når du bestiller din rottespærre via en af vores rådgivere, vil du efterfølgende blive ringet op af vores samarbejdspartner Kloaktek. Her vil de stille spørgsmål om din brønd. Her bør kunne finde frem til, om din brønd lever op til kriterierne.
Lever din brønd ikke op til kriterierne, vil det være muligt at få et tilbud af Kloaktek på installationen ud fra de givne forudsætninger. Det kunne fx være hvis der behov for modificering af brønden, rydning for bedre adgang til brønden eller en hejs til installation. I så fald betaler Tryg fortsat op til prisen for almindelig installation.
De fleste brønde i Danmark lever dog op til kriterierne.
Hvad sker der, hvis rottespærren går i stykker, eller jeg oplever andre problemer med den?
Inden du endeligt takker ja til rottespærren, sender vi dig Kloakteks vilkår og betingelser, som gør sig gældende i tilfælde af problemer med din rottespærre. Vi anbefaler, at du laver en serviceordning på rottespærren. Der medfølger en tidsbegrænset garanti. Ved at lave en serviceordning kan du forlænge garantien og dermed dækningen ved eventuelle problemstillinger. Vi henviser til Kloakteks vilkår og betingelser ved ønske om mere information.
Hvordan fungerer en rottespærre?
Rotteproblemer stammer oftest fra kloakken. En rottespærre består af to klapper, der placeres i kloakledningen i brønden. Klapperne åbnes kun én vej. På den måde kan vandet komme ud, og rotterne kan ikke komme ind.
Hvordan ved jeg, om jeg har brug for en rottespærre?
Du kan have brug for en rottespærre, hvis du bor i et område, hvor rotter er et kendt problem, eller hvis du har oplevet tegn på rotter i eller omkring dit hjem. Tegn på rotteaktivitet kan inkludere:
- Lyde: Skramlen eller kradsen i vægge, lofter eller gulve.
- Afføring: Små, mørke ekskrementer, især i køkkener, lofter eller kældre.
- Skader: Gnavede ledninger, rør eller træværk.
- Lugt: En stærk, ubehagelig lugt, der kan indikere tilstedeværelsen af rotter.
Hvis du har bemærket nogen af disse tegn, eller hvis du blot ønsker at være proaktiv i at beskytte dit hjem mod rotter, kan en rottespærre være en effektiv løsning. Det kan dog være en god idé at overveje en rottespærre som et forebyggende tiltag, uanset om du har oplevet nogen af disse gener eller ej.
Jeg har problemer med min rottespærre - hvad gør jeg?
Har du en rottespærre fra Kloaktek installereret, skal du kontakte Kloaktek, som du kan se beskrevet i de vilkår og betingelser, du modtager inden installation.
Tryg i Livet
Hvad er Tryg i Livet?
Tryg i Livet er en hotline, du kan ringe til, hvis livet ikke helt går som ventet. På Tryg i Livet sidder der fagpersoner, der har stor erfaring i at rådgive om de ting, der kan give bekymring og stress i din hverdag.
- Måske har du svært ved at få dagligdagen til at hænge sammen?
- Måske er grænsen nået for, hvad der er sundt for helbredet?
- Måske mistrives dine børn?
- Måske har du fået en sygdom tæt ind på livet og har svært ved at finde rundt i det danske sundhedsvæsen?
Du kan bruge Tryg i Livet, når du har en indboforsikring hos Tryg.
Hvordan kontakter jeg Tryg i Livet?
Har du en indboforsikring fra Tryg, kan du finde telefonnummeret til Tryg i Livet ved at logge ind på Min side, og finde siden Ekstra Tryghed. Kan du ikke finde nummeret på Min side? Ring til en af vores rådgivere, så hjælper de dig med at få adgang.
Hvornår er Tryg i Livet åben?
Tryg i Livet holder åbent fra 7.30-18 på alle hverdage.
Er der ekstra omkostninger forbundet med at bruge Tryg i Livet?
Nej, du har adgang til Tryg i Livet uden merbetaling, når du har en indboforsikring hos os.
Hvem kan bruge Tryg i Livet?
Alle kunder med en indboforsikring i Tryg kan frit benytte Tryg i Livet.
Hvem sidder på telefonerne hos Tryg i Livet?
Vi samarbejder med SOS International, hvis rådgivningsteam består af sygeplejersker, psykologer og rådgivere med bred erfaring inden for mistrivsel, stress og sundhed.
Kan jeg få anonym rådgivning gennem Tryg i Livet?
Ja, Tryg i Livet er anonymt, og dine oplysninger, samtaleemner og indholdet af samtalen bliver ikke blive delt med os.
Hvordan kan Tryg i Livet hjælpe mig med at håndtere stress og andre udfordringer i livet?
Når du ringer til Tryg i Livet, vil du blive mødt af sygeplejersker, psykologer og andre fagpersoner med bred erfaring inden for mistrivsel, stress, sundhed og meget mere.
Vores erfarne rådgivere er her for at lytte, støtte og give dig de værktøjer og ressourcer, du har brug for, så du kan føle dig tryg og godt tilpas i livet.
Tryg Lægehotline
Hvad er Tryg Lægehotline?
Tryg Lægehotline er en service, hvor du kan få online videokonsultationer med en erfaren, dansktalende speciallæge i almen medicin.
Alle kunder i Tryg – og familiemedlemmer, de bor sammen med – kan benytte Tryg Lægehotline.
En konsultation med Tryg Lægehotline koster normalt op til 249 kr., men hvis du har dine private forsikringer hos Tryg eller gennem Danske Bank, får du rabat og dermed fri adgang.
Hvis du har dine forsikringer gennem eller via henvisning fra en af vores andre samarbejdspartnere, koster en konsultation fortsat op til 249 kr. Når du gør brug af Tryg Lægehotline, får du besked om din eventuelle pris, inden konsultationen starter.
Du får adgang via appen Tryg Lægehotline eller hjemmesiden tryg.dk/laege.
Hvad kan Tryg Lægehotline hjælpe med?
Tryg Lægehotline kan hjælpe med en bred vifte af områder, herunder:
- Vejlede og give lægefaglige råd her og nu.
- Udskrive recept, hvis det er nødvendigt.
- Fortælle hvilken form for håndkøbsmedicin, der kan være egnet.
- Vurdere, om der bør søges læge her og nu eller om det kan vente.
Læs mere om Tryg Lægehotline
Hvordan kontakter jeg Tryg Lægehotline?
Du kan kontakte Tryg Lægehotline via appen Tryg Lægehotline på din mobil eller tablet og via hjemmesiden tryg.dk/laege på din PC.
Hvornår holder Tryg Lægehotline åbent?
Ja, Tryg Lægehotline er tilgængelig på hverdage fra kl. 8-22 og på alle andre dage fra kl. 9-17.
Er der ekstra omkostninger forbundet med at bruge Tryg Lægehotline?
Nej, der er ingen ekstra omkostninger forbundet med at bruge Tryg Lægehotline. Det er en del af dine forsikringer hos Tryg.
En konsultation med Tryg Lægehotline koster normalt op til 249 kr., men hvis du har dine private forsikringer hos Tryg eller gennem Danske Bank, får du rabat og dermed fri adgang.
Hvis du har dine forsikringer gennem eller via henvisning fra en af vores andre samarbejdspartnere, koster en konsultation fortsat op til 249 kr. Når du gør brug af Tryg Lægehotline, får du besked om din eventuelle pris, inden konsultationen starter.
Hvem kan bruge Tryg Lægehotline?
Alle kunder i Tryg – og familiemedlemmer, de bor sammen med – kan benytte Tryg Lægehotline.
En konsultation med Tryg Lægehotline koster normalt op til 249 kr., men hvis du har dine private forsikringer hos Tryg eller gennem Danske Bank, får du rabat og dermed fri adgang.
Hvis du har dine forsikringer gennem eller via henvisning fra en af vores andre samarbejdspartnere, koster en konsultation fortsat op til 249 kr. Når du gør brug af Tryg Lægehotline, får du besked om din eventuelle pris, inden konsultationen starter.
Kan Tryg Lægehotline udskrive recepter?
Ja, Tryg Lægehotline kan udskrive recepter til dig, hvis det vurderes nødvendigt af lægen og hvis lægen mener, at de har haft mulighed for tilstrækkeligt at vurdere din situation. Det kan ske, at lægen vil bede dig kontakte egen læge for en grundigere undersøgelse inden udskrivelse af recept.
Hvordan fungerer videokonsultationerne med Tryg Lægehotline?
Videokonsultationerne fungerer via appen Tryg Lægehotline eller hjemmesiden tryg.dk/laege. Du vil blive tilset online af en læge, som kan give dig råd og vejledning om dine helbredsproblemer.
Hvad sker der, hvis jeg oplever tekniske problemer med Tryg Lægehotline?
Hvis du oplever tekniske problemer med videokonsultationen, brugen af appen eller andre tekniske problemer, kan du kontakte Aleris Support på helpdesk@aleris.dk for hjælp.
Tryg Pårørende
Hvad er Tryg Pårørende?
Hvilke typer problemer kan jeg få hjælp til gennem Tryg Pårørende?
Du kan få hjælp til en bred vifte af problemer, herunder hvad du som pårørende kan gøre, for at hjælpe eller hvis du synes det er svært at være pårørende, og har brug for nogen at snakke med. Sygeplejerskerne kan give dig råd og vejledning om, hvordan du bedst kan støtte og hjælpe som pårørende.
Hvordan kontakter jeg Tryg Pårørende?
Du kan finde nummeret til Tryg Pårørende på Min side under menupunktet Ekstra Tryghed. Du kan ringe til hotlinen på hverdage fra kl. 12-16.
Hvornår holder Tryg Pårørende åbent?
Ja, Tryg Pårørende er tilgængelig på hverdage fra kl. 12-16.
Er der ekstra omkostninger forbundet med at bruge Tryg Pårørende?
Nej, der er ingen ekstra omkostninger forbundet med at bruge Tryg Pårørende. Det er en del af din forsikring hos Tryg, når du har en personforsikring, børneforsikring eller sundhedsforsikring.
Hvem kan bruge Tryg Pårørende?
Tryg Pårørende er tilgængelig for kunder hos Tryg, der har en personforsikring, børneforsikring eller sundhedsforsikring. Dine pårørende kan også ringe, hvis du selv bliver syg.
Kan mine pårørende også bruge Tryg Pårørende, hvis jeg selv er syg?
Ja, dine pårørende kan også ringe til Tryg Pårørende, hvis du selv er syg. Det er en service, der er tilgængelig både for dig og dine pårørende.
Hvordan fungerer rådgivningen med Tryg Pårørende?
Når du ringer til Tryg Pårørende, vil du få rådgivning af erfarent sundhedspersonale. De kan give dig råd og vejledning om, hvordan du bedst kan støtte og hjælpe dine pårørende eller som pårørende. De sidder også klar til at snakke, hvis du eller en af dine pårørende finder livet som pårørende svært.
Er der begrænsninger for, hvor ofte jeg kan ringe til Tryg Pårørende?
Nej, der er ingen begrænsninger for, hvor ofte du kan ringe til Tryg Pårørende. Du kan ringe så ofte, du har brug for det.
Hvordan kan Tryg Pårørende hjælpe mig med at støtte en pårørende i nød?
Tryg Pårørende kan bidrage med viden og hjælp til at gøre en forskel for dine pårørende. Sygeplejerskerne kan give dig råd om, hvordan du bedst kan støtte og hjælpe en dement forælder, et udfordret barn, en kræftramt ven eller kollega, og andre pårørende, der har det svært.
Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål?
Du kan se listen over de andre emner, som vi har samlet spørgsmål og svar til.