Tryg Behandlerbooking

VELKOMMEN TIL

Tryg Behandlerbooking

Om Tryg Behandlerbooking

Tryg Behandlerbooking er en digital løsning, som giver vores kunder mulighed for at booke tid til behandling direkte i behandlerens kalender. I samarbejde med de førende kliniksystemer har vi udviklet denne løsning for at give vores kunder en nem og direkte vej til behandling. Samtidig forenkler løsningen de administrative processer hos klinikkerne.

Fordele som leverandørklinik

Tryg Behandlerbooking har en række fordele for klinikkerne:

  • Hvert år bevilliger Tryg 100.000 fysioterapeautiske behandlinger til sine kunder. For kiropraktik er tallet 75.000. Gennem Tryg Behandlerbooking får din klinik mulighed for at levere disse via online booking direkte i jeres kalendersystem
  • I får mulighed for at forenkle jeres interne processer, da vi digitaliserer betalingsgarantien og sender den elektronisk direkte til dit kliniksystem sammen med alle kundens oplysninger. I skal derfor kun arbejde i jeres eget system
  • Gennem Tryg Behandlerbooking handler I direkte med forsikringsselskabet. I bestemmer selv behandlingernes varighed, og vi betaler efter gældende overenskomst
  • Tryg Behandlerbooking giver jer mulighed for løbende elektronisk fakturering for afsluttede behandlinger – og ikke først, når behandlingsforløbet er afsluttet. Dette sikrer din klinik en sund pengestrøm
  • Undgå misforståelser om betalingsgarantiens dækning, da den bliver sendt direkte fra forsikringsselskabet

Det er vigtigt, at Trygs kunder får en god kundeoplevelse og altid kan se de mest opdaterede oplysninger omkring klinikken og kundens kommende tider. Du skal derfor som leverandørklinik altid holde Tryg orienteret, hvis der er sker ændringer på klinikken eller dens behandlere. I skal også sørge for, at alle behandlinger kobles til kundens betalingsgaranti umiddelbart efter booking, så Tryg kan sikre kunden et komplet overblik.

Tilmeld din klinik til løsningen

Hvis du ønsker at være leverandør til Tryg Behandlerbooking, skal du

  1. Udfylde kontaktformularen nedenfor, så vi kan lave og fremsende dig en kontrakt 
  2. Give samtykke til, at dit kliniksystem må dele relevant information om klinikken med os. Samtykket giver du i dit kliniksystem
  3. Indgå aftale med Tryg – Kontrakten kommer pr. mail og skal underskrives digitalt.
  4. Udfylde et skema med oplysninger om din klinik og behandlere, så vi kan oprette jer korrekt i Tryg Behandlerbooking. Skemaet sender vi til dig pr. mail.
  5. Definér i dit kliniksystemet de to ydelser, som Tryg kan booke (førstegangsydelse & opfølgende behandling).
  6. Du er nu klar til at modtage kunder fra Tryg

    Udfyld formularen, og få en kontrakt tilsendt pr. mail, som skrives under med NemID.

    Husk, at navn og e-mail skal tilhøre en tegningsberettiget for virksomheden, da vi sender kontrakten til denne person.

     

    Indtast venligst et gyldigt telefonnummer
    Ved at klikke "Send", bekræfter jeg på tro og love, at indtastede oplysninger er korrekte.
    Vi sender dig herefter en kontrakt til digital underskrift.

    Q&A

    Hvorfor har I lavet Tryg Behandlerbooking?

    Vi har lavet løsningen i samarbejde med kliniksystemerne for at give vores kunder mulighed for nem og digital booking direkte hos behandleren. Samtidig gør Tryg Behandlerbooking det nemmere for klinikker og behandlere at håndtere administrationen af vores kunder.

    Hvad får jeg ud af at tilmelde min klink Tryg Behandlerbooking?
    • Hvert år bevilliger Tryg 100.000 behandlinger til fysioterapi. For kiropraktik er tallet 75.000. Gennem Tryg Behandlerbooking får din klinik mulighed for at levere disse via online booking direkte i jeres kalendersystem
    • I får mulighed for at forenkle jeres interne processer, da vi digitaliserer betalingsgarantien og sender den elektronisk direkte til dit kliniksystem sammen med alle kundens oplysninger. I skal derfor kun arbejde i jeres eget system
    • Gennem Tryg Behandlerbooking handler I direkte med forsikringsselskabet. I bestemmer selv behandlingernes varighed, og vi betaler efter gældende overenskomst
    • Tryg Behandlerbooking giver jer mulighed for løbende elektronisk fakturering for afsluttede behandling – og ikke først, når behandlingsforløbet er afsluttet. Dette sikrer din klinik en sund pengestrøm
    • Dine behandlere undgår misforståelser om betalingsgarantiens dækning, da den bliver sendt direkte fra forsikringsselskabet
    Hvad skal jeg gøre for at modtage kunder fra Tryg?

    Hvis du ønsker at være leverandør til Tryg Behandlerbooking, skal du:

    1. Udfylde kontaktformularen ovenfor, så vi kan lave og fremsende dig en kontrakt
    2. Give samtykke til, at dit kliniksystem må dele relevant information om klinikken med os. Samtykket giver du i dit kliniksystem
    3. Indgå aftale med Tryg – Kontrakten kommer pr. mail og skal underskrives digitalt
    4. Udfylde et skema med oplysninger om din klinik og behandlere, så vi kan oprette jer korrekt i Tryg Behandlerbooking. Skemaet sender vi til dig pr. mail
    5. Definér i dit kliniksystemet de to ydelser, som Tryg kan booke (førstegangsydelse & opfølgende behandling)
    6. Du er nu klar til at modtage kunder fra Tryg
    Kan alle klinikker levere ydelser gennem Tryg Behandlerbooking?

    Som udgangspunkt kan alle klinikker, der tilbyder fysioterapi og/eller kiropraktik, levere ydelser gennem Tryg Behandlerbooking. Der er intet krav om ydernummerregistrering for at kunne deltage i løsningen.

    Tryg Behandlerbooking er et samarbejde mellem Tryg og klinksystemerne. Enkelte kliniksystemer er endnu ikke klar til at indgå i løsningen. Klinikker, der arbejder i følgende kliniksystemer, kan på nuværende tidpunkt være med i løsningen;

    • Etera
    • EQUUS
    • KirCacs
    • ComplimentaWork
    • EG ClinicCare 

    Hvis du gerne vil være med i løsningen, men ikke kan finde dit kliniksystem på listen, vil vi opfordre dig til at tage kontakt til din kliniksystemleverandør og tilkendegive din interesse for vores løsning.

    Kræver det ekstra arbejde at være en del af Tryg Behandlerbooking?

    Tryg Behandlerbooking er en helt ny måde at håndtere forsikringskunder på. Du og dine behandlere vil efter en tilvænningsperiode opleve, at de daglige rutiner bliver nemmere og mere automatiserede. I vil komme til at spare en del manuelt arbejde. Vi sender nemlig vores betalingsgarantier digitalt, direkte til jeres kliniksystem. Som leverandørklinik er det dog vigtigt at holde Tryg orienteret om ændringer på klinikken og behandlere samtidig med, at samtlige behandlinger kobles til kundens betalingsgaranti umiddelbart efter booking.

    Hvorfor skal jeg oplyse Tryg om ændringer på klinikken og behandlere?

    Det er vigtigt, du giver os besked, hvis der sker ændringer i dit behandlerteam, I får ny adresse el. lign. På den måde kan vi sikrer, at I er oprettet korrekt i vores system, og vores kunder har mulighed for at booke tid hos jer.

    Kan jeg modtage kunde, inden jeg har underskrevet kontrakten?

    Du kan desværre ikke modtage kunder fra os, inden kontrakten er underskrevet digitalt med NemID.

    Hvorfor skal jeg underskrive en kontrakt?

    Formålet med kontrakten er at fastlægge vilkårene og sætte retning for samarbejdet mellem din klinik og Tryg. Samtidig sikrer kontrakten, at Trygs kunder får en professionel og effektiv behandling af høj kvalitet hos de klinikker, som leverer til Tryg Behandlerbooking.

    Hvordan foregår fakturering?

    Din klinik afregner direkte med Tryg, og I kan fakturere løbende efter hver afsluttet behandling. Faktureringen sker via eFaktura i kliniksystemet, og fakturaen skal sendes som EAN-faktura. Faktura betales til klinikkens kontonummer.

    Hvad sker der, hvis vi (som leverandør) ikke overholder kontrakten?

    Ved misligholdelse af kontraktens forpligtelser ophører vi blot samarbejdet.  Årsager til ophævelse af kontrakten kan f.eks. være

    • Hvis klinikken eller behandlere ikke lever op til standarderne for Den Danske Kvalitetsmodel
    • Hvis gældende lovgivning ikke overholdes, herunder tavshedspligt om kundernes behandling
    • Ved gentagende fejlfaktureringer udenfor betalingsgarantiens rammer
    Hvem kontakter jeg, hvis jeg oplever en teknisk fejl?

    Ved systemfejl skal du melde fejlen til dét kliniksystem, du anvender, præcis som du plejer.

    Hvis fejlen skyldes vores løsning, vil vi få direkte besked fra kliniksystemerne.

    Hvem skal jeg kontakte ved tvivl vedr. betalingsgarantien?

    Ved tvivl om betalingsgarantiens dækning, kan du kontakte vores sundhedsteam. Du kan se kontaktoplysningerne på den enkelte betalingsgaranti.

    Hvad gør jeg, hvis behandlingsgarantien er udløbet?

    Hvis behandleren vurderer, at kunden har brug for flere behandlinger, skal kunden tage kontakt til Tryg for at få tildelt disse. På baggrund af en sundhedsfaglig vurdering vil vi tildele den rette mængde ekstrabehandlinger.

    Skal jeg betale noget til Tryg for at være leverandør til Tryg Behandlerbooking?

    Tryg opkræver intet gebyr ellers faste betalinger fra klinikker, som indgår i løsningen.

    Hvorfor har jeg ikke modtaget Tryg kunder?

    Det er ikke sikkert, at der er Tryg kunder i dit område. Samtidig kan der være flere klinikker i dit område at vælge imellem. Begge dele kan have betydning for, om du modtager kunder fra os. Hvis vores samarbejde ophører, får du besked direkte fra os.

    Må jeg fakturere Tryg, hvis kunden melder for sent afbud eller udebliver?

    Nej. Kunden skal selv betale omkostninger, der er forbundet med for sent afbud direkte til behandleren eller udeblivelse.