Tryg Lægehotline - Enkel og nem vej til hurtig lægebehandling 

Når du er syg, kan du med et par enkelte klik få lægen direkte hjem til dig via video. Med Tryg Lægehotline kan du via din mobil, tablet eller computer ’besøge’ lægen, når din egen læge har lukket.

Særligt for sommeren: Har du en sundhedsforsikring hos os, kan du fra 15. juni til 31. august gratis bruge Tryg Lægehotline. 

Mor holder om sin datter mens hun bruger Tryg lægehotline

Hjælp uden for åbningstid

Tryg Lægehotline fungerer som et supplement til din praktiserende læge og kan tilbyde råd og vejledning uden for almindelige åbningstider. Du får ro i maven og hurtig afklaring - også selvom det sker om aftenen eller i weekenden.

Hvad kan lægen på Tryg Lægehotline hjælpe dig med?

  • Vejlede og give dig lægefaglige råd her og nu
  • Udskrive recept, hvis det er nødvendigt
  • Henvise dig til den nærmeste skadestue til en fysisk undersøgelse
  • Vurdere, om din sygdom eller skade kan vente, til din egen læge har åbent igen

Hvad kan lægen ikke hjælpe dig med?

  • Spørgsmål om igangværende behandling, samt støtte ved sygdom – dette koordineres bedst af din egen læge
  • Almindelig receptfornyelse – foregår ligeledes hos din egen læge

Hvornår har Tryg Lægehotline åben?

Tryg Lægehotline holder åben, når din egen læge har lukket:

  • Hverdage fra kl. 08 – 22
  • Lørdag, søndage og helligdage fra kl. 9 – 17

Du får altid direkte kontakt med en læge med speciale i almen medicin - ligesom din egen praktiserende læge.

Hvordan registrerer du din familie?

Din ægtefælle, partner og børn kan også benytte Tryg Lægehotline, når de deler adresse med dig. Børn under 15 år skal ikke registreres, da de benytter hotlinen sammen med dig.

Følg disse trin for at registrere familiemedlemmer i appen eller på din computer:

  1. Hent appen Tryg Lægehotline i App Store og på Google Play eller brug Lægehotline på din computer
  2. Log ind med NemID/MitID
  3. Registrer din ægtefælle, partner eller børn over 15 år med navn, fødselsdato, mobilnummer og e-mailadresse under min profil (øverste højre hjørne med dit navn)
  4. Den registrerede modtager herefter et link til Tryg Lægehotline, som skal aktiveres med NemID/MitID inden for 24 timer. Ved login afgives samtykke ved brug af Tryg Lægehotline.
  5. Den registrerede person kan herefter straks benytte Tryg Lægehotline ved at vælge ’Digital læge’.

Du kan også registrere din familie til Lægehotlinen, hvis du bruger Tryg Sund appen. Her skal du logge ind, vælge Tryg Lægehotline og følge samme skridt.

Læs mere

Sådan gør du

Du kan bruge Tryg Lægehotline både på mobil, pc og tablet. Konsultationen foregår over video, så lægen kan se patienten.

  1. Brug Lægehotline til PC her
  2. Hent vores app Tryg Lægehotline til mobil og tablet, der hvor du normalt henter apps eller på knapperne nedenfor
  3. Log ind med dit NemID
  4. Du får kontakt til lægen
  5. Konsultationen/samtalen afsluttes.