Andre kendte fejl

Vi har samlet forskellige vejledninger til kendte problemer i forbindelse med at logge på Min virksomhed.

Har du husket cookies?

Når du besøger tryg.dk, skal din browser være indstillet til at acceptere cookies og pop-ups. Ellers vil du ikke kunne logge på Min virksomhed.

Problemer med at logge på Min virksomhed med iPhone/iPad (iOS)

Hvis du oplever problemer med at logge ind på Min virksomhed med din iPhone eller iPad, skal du følge disse trin for at din enhed ikke blokerer for dig.

1 Tænd enheden og find indstillinger

  • Tænd din enhed og lås den op.
  • Åben indstillingerne og find enhedens indstillinger ved enten, at lede blandt dine apps eller søge efter ’indstillinger’.

Viser iPhone med ikonet for indstillinger

2 Åben indstillinger og find Safari-indstillinger

  • Åben enhedens indstillinger og find derefter Safari-indstillingerne.
  • Du kan finde Safari-indstillingerne ved enten, at lede i menuen eller ved at søge efter ’Safari’ i søgefeltet i toppen af menuen.

Viser iPhonens indstillinger

 

3 Ret Safari-indstillingerne

  • For at du kan bruge Min virksomhed på en iPhone eller en iPad, skal du slukke for nogle indstillinger, der ellers vil blokerer dit forsøg på at logge ind.
  • Du skal slukke for, at Safari skal 'Blokere ekstra vinduer', 'Undgå sporing ml. websteder' og 'Bloker alle cookies'.

Viser hvilke indstillinger som skal slukkes

4 Åben Safari og log på Min virksomhed

  • Find Safari-app igen og gå ind på tryg.dk/erhverv og Min virksomhed.
  • Du er nu klar til at bruge dit NemID og logge ind.

Log ind på Min virksomhed

Problemer med at logge ind på Min virksomhed i en Chrome-browser

Hvis du oplever problemer med at logge ind på Min virksomhed med i en Chrome-browser, skal du følge disse trin for at din browser ikke blokerer for dig.

  1. Åben Chrome.
  2. Klik på Mere knap fra chrome browserøverst til højre. 
  3. Klik på Historik > Historik.
  4. Klik på Ryd browserdata til venstre. Der åbnes nu en dialogboks.
  5. Vælg, hvor meget historik du vil slette, i rullemenuen. Vælg Alle browserdata for at rydde alt.
  6. Markér felterne for de oplysninger, du vil slette i Chrome, herunder "browserhistorik".
  7. Klik på Ryd data.

For både Windows og Mac er den nyttige tastaturgenvej Ctrl+Shift+Delete (Windows) og Command+Shift+Delete (Mac)

Problemer med at logge ind på Min virksomhed i en Internet Explorer-browser

Hvis du oplever problemer med at logge ind på Min virksomhed med i en Internet Explorer-browser, skal du følge disse trin for at din browser ikke blokerer for dig.

  1. Åben Internet Explorer.
  2. Klik på Funktioner Ikonet for funktioner i Internet Explorer øverst til højre.
  3. Klik på Sikkerhed.
  4. Vælg derefter Slet browserdata.
  5. Vælg de typer data eller filer, du vil fjerne fra din computer. 
  6. Klik på Slet.

For Windows er den nyttige tastaturgenvej Ctrl+Shift+Delete.

Problemer med at logge ind på Min virksomhed i en Safari-browser

Hvis du oplever problemer med at logge ind på Min virksomhed med i en Safari-browser, skal du følge disse trin for at din browser ikke blokerer for dig.

  1. Åben Safari.
  2. Klik på Historik i topmenuen.
  3. Vælg Ryd historik nederst i menuen.
  4. Vælg, hvor langt tilbage du vil have din søgehistorik ryddet.

For Mac er den nyttige tastaturgenvej Command+Shift+Delete.

Hvilken browser bruger jeg? 

Hvis du har problemer med at logge ind, så kan det have noget at gøre med, hvilket program du bruger til at gå på internettet med. Derfor kan vi finde på at spørge ind til, hvilket program du bruger. 

Herunder kan du se eksempler på de mest almindelige browsere. Du kan se på billederne herunder, hvilken browser du bruger.

Browsere:

Browseroversigt
Problemer med at åbne dokumenter i Internet Explorer

Hvis du oplever problemer, når du prøver at åbne et dokument på tryg.dk (betingelser, faktaark eller andet), så kan det være fordi du bruger Internet Explorer. Microsoft, udbyderen af Internet Explorer, har meddelt at programmet udgår i juni 2022. Allerede i efteråret 2021 stopper de med yde hjælp til hjemmesider i Internet Explorer.

Derfor anbefaler vi, at du prøver en anden browser. På din Windows computer kan du finde den indbyggede browser Microsoft Edge, som Windows selv anbefaler. Alternativt kan du downloade browseren Google Chrome. 

Er du i tvivl om, hvordan Microsoft Edge eller Google Chrome ser ud? Se ’Hvilken browser bruger jeg?’ herover.