Anmeld skade på sundhedsforsikring

Sundhedsskade, ring 44 20 30 70

eller anmeld på din Tryg Sund-app eller anmeld her

Her kan du anmelde skader på sundhedsforsikringen. Du kan også læse om dine muligheder for refusion af udgifter.

Du kan også vælge at anmelde på din Tryg Sund-app.

Hent appen i App Store eller Google Play

Sådan bruger du din sundhedsforsikring

Anmeld skade

Har du brug for din sundhedsforsikring, skal du anmelde skaden.
Du kan også anmelde nye skader på Tryg Sund-appen.

Har du spørgsmål til skader, du allerede har anmeldt, kan du ringe til 44 20 30 70.

Er dit barn fyldt 18 år?

Så skal han eller hun selv kontakte os for at anmelde en skade på forsikringen. 

Trygs kvalitetssikrede netværk

Når der er brug for behandling, er vores store kvalitetssikrede netværk af privathospitaler og klinikker altid klar til at modtage dig.

Vi har fokus på, at du får en god behandling, hvor patientsikkerheden og kvaliteten er høj, og vi følger op på dit behandlingsforløb og sikrer os, at du får den rette behandling.

Når din egen læge har henvist dig til undersøgelse eller behandling, skal du kontakte os. Så finder vi i samråd med dig en behandler i vores netværk.

Det sikrer dig, at:

  • du ikke skal bruge tid på at finde en behandler
  • du hurtigere kommer til behandling
  • du ikke selv skal lægge ud for behandlingen – vi afregner direkte med behandleren


Har du særlige ønsker i forbindelse med fysiske behandlinger om behandling uden for vores netværk, skal du selv lægge ud for behandlingerne. Når dit behandlingsforløb er færdigt, afregner du selv med din behandler og sender en kopi af alle originale regninger til vores sundhedsteam, der refunderer udgiften. Du har også mulighed for at sende os regningerne løbende for afregning. Regningerne skal være specificerede.