Slut med unødvendige besøg hos dyrlægen. Med Dyrlægehotline kan du og dit dyr nemt mødes med en dyrlæge over video og få hurtig afklaring i jeres trygge, hjemlige omgivelser.
 

Dyrlægehotline følger automatisk med, når du har dækningen Sygdom og Ulykke i din hunde- eller katteforsikring.

Altid en dyrlæge ved hånden

Dyrlægehotline er hurtig hjælp over video fra erfarne dyrlæger. Konsultationen foregår som en videosamtale med dyrlægen over din mobil eller tablet. 

Dine fordele:

  • Du får hurtig hjælp til at vurdere dit dyrs helbred, præcis når du har brug for det – også aftener og weekender.

  • Du sparer unødvendige fysiske besøg hos en dyrlæge. Trygt for dit dyr og nemt og fleksibelt for dig. 

  • På ferier kan du let tale med en dansk dyrlæge over video og beslutte, om et fysisk dyrlægebesøg på feriestedet er nødvendigt.

Hvornår er Dyrlægehotline åben?

Brug Dyrlægehotline alle dage kl. 09-24 – også weekender og helligdage.

Sådan får du Dyrlægehotline – en del af dækningen Sygdom og Ulykke

Dyrlægehotline følger automatisk med, når du har dækningen Sygdom og Ulykke i din hunde- eller katteforsikring. Dækningen betyder, at du kan få betalt dyrlægeregningerne, hvis din hund eller kat bliver syg eller kommer til skade. Med i dækningen får du nu denne service med videosamtaler, uden det koster ekstra for dig.

Tjek – har du Sygdom og Ulykke med i din hunde- eller katteforsikring 

Min side kan du se, om du har dækningen Sygdom og Ulykke og dermed Dyrlægehotline. Hvis du ikke har dækningen, kan du nemt købe den online på Min side. Er du i tvivl, er du velkommen til at ringe til os på 44 20 44 10.

Sådan gør du

Du kan bruge Dyrlægehotline på din mobil eller tablet.

  1. Hent appen ’FirstVet’ til iPhone eller Android 

  2. Log ind med dit NemID

  3. Book en tid med en dyrlæge

  4. I gennemfører konsultationen. Du får med det samme adgang til journalen – til din egen information, eller til at tage med til en dyrlæge

  5. Hvis du efter videosamtalen alligevel har brug for et fysisk besøg hos en dyrlæge, kan du nemt blive henvist via appen.

Det kan du få hjælp til

Du kan få svar på spørgsmål om sygdom og ulykke, fx opkast og diarré, forgiftning, kløe og hudproblemer, øjen- og øreproblemer, hoste og nysen, skader og ulykker. Spørgsmål om adfærdsproblemer, diæt, ormekur, fornyelse af recepter og lignende er ikke med i servicen.