Dyrlægehotline – gå til dyrlægen hjemmefra med videosamtale

Slut med unødvendige besøg hos dyrlægen. Med Dyrlægehotline kan du og dit dyr nemt mødes med en dyrlæge over video og få hurtig afklaring i jeres trygge, hjemlige omgivelser.


Dyrlægehotline følger automatisk med, når du har dækningen Sygdom og Ulykke i din hunde- eller katteforsikring.

Altid en dyrlæge ved hånden

Dyrlægehotline er hurtig hjælp over video fra erfarne dyrlæger. Konsultationen foregår som en videosamtale med dyrlægen over din computer, mobil eller tablet. 

Dine fordele:

  • Du får hurtig hjælp til at vurdere dit dyrs helbred, præcis når du har brug for det – også aftener og weekender.
  • Du sparer unødvendige fysiske besøg hos en dyrlæge. Trygt for dit dyr og nemt og fleksibelt for dig. 
  • Dyrlægen kan udskrive recepter på medicin til din hund eller kat, hvis det er muligt for dyrlægen at stille en konkret diagnose i konsultationen.
  • På ferier kan du let tale med en dansk dyrlæge over video og beslutte, om et fysisk dyrlægebesøg på feriestedet er nødvendigt.

Det kan du få hjælp til

Du kan få svar på spørgsmål om sygdom og ulykke, fx opkast og diarré, forgiftning, kløe og hudproblemer, øjen- og øreproblemer, hoste og nysen, skader og ulykker. Dyrlægen kan også hjælpe med spørgsmål om fx adfærdsproblemer, diæt og ormekur.

Hvornår er Dyrlægehotline åben?

Brug Dyrlægehotline alle dage kl. 06-24 – også weekender og helligdage.

Sådan bruger du Dyrlægehotline

Du kan bruge Dyrlægehotline på din computer, mobil eller tablet.

  1. Tryk på "Book tid"
  2. Book en tid hos iVet: iVet sender dig et link til en videosamtale
  3. Afhold videosamtalen: Linket er aktivt lige inden videosamtalen skal starte.

Sådan får du Dyrlægehotline – en del af dækningen Sygdom og Ulykke

Dyrlægehotline følger automatisk med, når du har dækningen Sygdom og Ulykke i din hunde- eller katteforsikring. Det koster ikke ekstra for dig at bruge Dyrlægehotline, når du har dækningen.

Tjek om du har dækningen Sygdom og Ulykke 

På Min side kan du se, om du har dækningen Sygdom og Ulykke og dermed Dyrlægehotline. Hvis du ikke har dækningen, kan du nemt købe den online på Min side.

Er du i tvivl? Du er velkommen til at ringe til os på 78 73 24 69.

Mest stillede spørgsmål

Hvad kan jeg få hjælp til?

Du kan få svar på spørgsmål om sygdom og ulykke, fx opkast og diarré, forgiftning, kløe og hudproblemer, øjen- og øreproblemer, hoste og nysen, skader og ulykker. Dyrlægen kan også hjælpe med spørgsmål om fx adfærdsproblemer, diæt og ormekur.

Kan dyrlægen udskrive recept?

Det er muligt for dyrlægen at udskrive en digital recept, hvis medicin er nødvendigt i forhold til at få behandlet din hund eller kat. Du skal dog være opmærksom på, at dyrlægen skal have mulighed for at se din hund eller kat på jeres online konsultation. Dyrlægen kan kun udskrive en recept, hvis det er muligt at stille en konkret diagnose i konsultationen.

Skal jeg betale min selvrisiko på min forsikring, når jeg benytter Dyrlægehotline?

Der vil ikke blive opkrævet en selvrisiko, hvis din hund eller kat bliver behandlet hos Dyrlægehotline. Servicen er omfattet uden beregning, hvis du har en hunde- eller katteforsikring med dækningen Sygdom og Ulykke.

Hvor hurtigt kan jeg få en tid?

Du kan få en tid samme dag og typisk inden for 60 minutter, når du booker indenfor åbningstiden som er 06-24 alle dage.