Sidst opdateret d.19. april

Coronavirus og sundhedsforsikring

Vi følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer og støtter op om regeringens udmeldinger om at minimere smittespredningen af Coronavirus.

Opdatering om Sundhedsforsikring under Coronasitationen

Sundhedsstyrelsen udmelder om gradvis åbning af praksissektoren

Vi følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer og støtter op om regeringens udmeldinger om at minimere smittespredningen af Coronavirus.

Hvad betyder Coronakrisen for min brug af Sundhedsforsikringen?
Fra den 10. april er de private sygehuse ikke længere inddraget som en del af det nationale Corona-beredskab. 
For dig som kunde betyder det, at du nu kan kontakte din sundhedsforsikring og få godkendt behandling på et privathospital. 
Du kan med fordel anmelde din skade digitalt via vores hjemmeside og få svar indenfor 24 timer på hverdage. 
Hvis du allerede har modtaget en betalingsgaranti fra os, er denne stadig gældende og du kan kontakte privathospitalet og booke en ny tid, hvis du ikke allerede har hørt fra dem.

Fysioterapi og kiropraktor. 
Det vil i hver enkelt situation være et konkret fagligt skøn, der ligger til grund for vores vurdering af om du kan modtage behandling. 
Telefon- og videokonsultationer skal fortsat være den primære konsultationsform, i det omfang det er muligt.

Psykologer fortsætter med at foretage video- og telefonkonsultationer via vores samarbejdspartner alt efter dit behov.

Ring til os på 78 72 88 62, hvis du har behov for hjælp og vejledning.

Du kan også finde meget hjælp på vores Sundhedsportal.

Her kan du bl.a. finde træningsprogrammer og fysiske øvelser. 
Du kan også læse om søvnproblemer og finde lydfiler om mindfulness. 

Sundhedsstyrelsen vil snarest udarbejde yderligere information vedr. gradvist øget aktivitet og smittereducerende tiltag målrettet praksissektoren. Tryg vil løbende holde sig orienteret og informere om, hvordan dette påvirker dine behandlingsmuligheder.